Selahaddin Eyyubi Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu öğrencisi Melike Behçet, 6 Şubat’taki zelzelelerin akabinde ailesiyle bir köyde tek odalı ve sobalı anaokuluna sığındı.
Depremin psikolojisiyle ders çalışmakta zorlanan Behçet, öğretmenlerinin takviyesiyle 4 Haziran’da yapılan merkezi sınavdaki tüm soruları hakikat cevapladı.
Behçet, yaşanan sarsıntı sürecinde birçok aksiliğe karşın ailesinin ve öğretmenlerinin dayanağıyla 500 tam puan alan 562 öğrenci ortasına girdi.
“TOPARLANMASI GÜÇ OLDU FAKAT İNSANIN MAKSATLARI OLUNCA BİR HALDE TOPARLIYOR”
Melike Behçet, toparlanması güç bir süreçten geçtiğini fakat gayeleri olduğu için öğretmenlerinin dayanağıyla tekrar ders çalışmaya başladığını söyledi.
Deprem sonrası ders çalışma tertibinin bozulduğunu anlatan Behçet, şöyle konuştu:
“Deprem sürecinde sonra çalışma tertibim sorunluydu. Bir mühlet ders çalışamadım. Bir köy okulunda 3-4 ay üzere uzun bir müddet kaldık. Onun psikolojisi bile yetiyordu. Toparlanması sıkıntı oldu ancak insanın maksatları olunca bir formda toparlıyor. Bu yüzden bir mühlet sonra tekrar çalışmaya başladım. Bu mühlet zarfında da bütün öğretmenlerim çok takviye oldular. Hepsine teşekkür ediyorum. Güç bir süreçti benim için. Toparlaması güç oldu lakin odaklanınca ve isteyince oluyor.”
Deprem sürecinde kendine güvendiğini ve sonrasında gayeler koymaya başladığını tabir eden Behçet, Malatya Fen Lisesi’nde eğitimini sürdürmek istediğini söz etti.
Baba Mustafa Behçet, kızının başarılı olması için gayret ettiklerini ve imtihanda tam puan almasıyla gururlandıklarını tabir etti.
“DEPREM SÜRECİNDE HER ŞEYİMİZ ALT ÜST OLDU”
Deprem sürecinde 4 ailenin bir ortada tek odalı bir anaokuluna sığınmak zorunda kaldıklarını anlatan Behçet, şunları söyledi:
“Melike sistemli çalışan bir çocuktu fakat zelzele sürecinde her şeyimiz alt üst oldu ve tüm nizamımız bozuldu. Konutumuz hasarlıydı, bu yüzden konuttan çıkıp bir anaokuluna sığınmak zorunda kalmıştık. 4 ailenin bir ortada yaşadığı güç kaidelerde, tek odalı, sobalı bir yerde çalışması çok zordu. Birinci 1,5 ay dersleri bir kenara bırakmıştı lakin daha sonra kendisini toparladı. Biz Melike’ye güveniyorduk, onun da kendisine olan inancı tamdı. Okuldaki öğretmenlerinin takviyesiyle yine motivasyonunu sağladı ve tekrar çalışmaya başladı. Bu yoldaki okul idaresi, yönetimi ve öğretmenlere teşekkür ediyoruz. Bu gururu onlar da bize yaşattılar.”