Madama Butterfly 3 yıl sonra kapalı gişe

İtalyan opera bestekarı Giacomo Puccini’nin en kıymetli yapıtlarından “Madama Butterfly” ünlü direktör Ferzan Özpetek’in dokunuşuyla sahneye taşınmış ve büyük beğeni toplamıştı. Eleştirmenlerin “Ferzan Özpetek’in özgür Butterfly’ı” yorumunu yaptığı eser, 3 yıl ortadan sonra tekrar perde açtı. Evvelki akşam Napoli’deki San Carlo Tiyatrosu’nda gerçekleşen birinci temsile İtalyan sanatseverler büyük ilgi gösterdi. 28 Eylül’e kadar sahnelenmeye devam edecek operanın biletleri tükendi.

BENİM BUTTERFLY’IM 50’LERİN AMERİKAN BAYANI STİLİNDE

Sinemadaki deneyimini sahneye taşıyan Ferzan Özpetek, klişelerden uzak sahnelerin yer aldığı “Madama Butterfly”da çift oyuncu takımıyla çalışıyor. Üç perdelik bir Japon trajedisi olan operayla seyirciyi 1950’lerin Japonya’sına götüren direktör, yapıtı yürekli bir bakış açısıyla yorumluyor. “Benim Butterfly’ım 50’li yılların Amerikan bayanı stilinde” diyen Ferzan Özpetek, başkarakter Cio-Cio-San için de şu yorumu yapıyor:

“Kararlı, ne yaptığını bilen, din değiştiren. Kırılgan değil, kurban değil. Başında sinema üzere bir hikaye yaratıyor. Özgür bir bayan olmak, Amerika’ya gitmek istiyor. Benim Butterfly’ımın olaylara karşı koyma gücü var. Ölmeye karar verdiğinde de bunu şuurlu yapıyor. Aslında kurban Pinkerton. O bir kukla, bir av. Birbirlerini delice istiyorlar ve gerçekçi manada sahnede seyirciyi şaşırtıyorlar.”

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir